JetskeVerkaik.reismee.nl

Train Track Northern Thailand

Week 1: Train Track Noord Thailand

Hallo allemaal!

De eerste week zit erop. Deze week, vol nieuwe ervaringen, hebben we met de trein door het noorden van Thailand gereisd. Elke treinreis duurde zo'n 3 uur, met een vertraging van ongeveer 2 uur... Gelukkig hebben we een leuke groep, die bestaat uit 13 Duitsers, 3 Nederlanders en een hele lieve, Thaise groepsleidster, genaamd Nit.

Op dag 1 zijn we al in aanraking gekomen met een schorpioen en op dag 3 stonden we oog in oog met een gigantische spin. Gelukkig zaten we de dagen erna in een hotel, waar deze schattige diertjes niet kwamen.

Woensdag hebben we lesgegeven op een school. De definitie van een school is hier heel anders dan in Nederland. Zodra je aankomt, bevind je je op een soort park met verschillende gebouwen die op een paar meter van elkaar vandaan staan.

Eenmaal aangekomen werden we aangekeken alsof we een groep wereldsterren waren en iedereen maakte foto's van ons. Leuk om een keertje meegemaakt te hebben, maar het was een erg bijzondere en ongemakkelijke ervaring.

Donderdag stond ons eerste tempelbezoek op de planning. In elke stadje/dorpje bevinden zich wel een stuk of 5 tempels, allemaal uniek, maar prachtig. We hebben deze dag 2 tempels bezocht. De eerste was heel groot en niet zo toeristisch. Er liepen overal monniken in oranje gewaden. Zelfs de monniken vonden onze vertoning iets uitzonderlijks en er werden weer volop foto's van ons gemaakt, terwijl wij druk bezig waren de tempel en de monniken te fotograferen. De tweede tempel was veel minder groot en minder mooi, maar deze had dan weer een lijk van een beroemde monnik (ja een echt lijk).

Later die dag zijn we naar de Mae Phun waterval gegaan en onderweg hiernaartoe hebben we onze eerste stortregen meegemaakt

Vrijdag hebben we de olifanten een bezoekje gebracht! Dit vond ik één van de leukste dingen deze week. Het park heet Thai Elephant Conservation Center en staat bekend als één van de beste olifantenparken van Thailand. Het was mogelijk om op een olifant te rijden, maar alleen met een harde stoel op de rug van het dier. Gelukkig was niemand bereid om deze prachtige dieren hiermee pijn te doen, dus dat hebben we niet gedaan.

Wisten jullie trouwens dat papier gemaakt kon worden van een olifantendrol? Nee ik ook niet. Maar dat kan dus.

Zaterdag was ons derde tempelbezoek, ergens op het puntje van een berg. Tijdens de rit omhoog hadden we het gevoel alsof we ons in de droomvlucht bevonden, maar dan zonder de elfjes en het zweverige muziekje erbij. Onderweg passeerden we de Doi Pui Villages. De inwoners van dit dorpje worden een hill tribe genoemd. Deze mensen proberen je echt alles aan te smeren. Als je iets ziet en ze zien dat je ergens naar kijkt dan komen ze hoor: "fifty baht!" "I will give you discount!" Dat is geloof ik het enige wat ze kunnen zeggen met hun gebrekkige Engels.

Verder eten we hier ongeveer twee keer per dag rijst of noedels, maar die zijn echt niet te vergelijken met de noedels die wij kennen. Als je normale noedels bestelt, krijg je een bordje vol dikke, glibberige noedels die de tekstuur van een elastiek hebben. Daar ben ik dus na de eerste keer wel van genezen.

Gelukkig hebben we altijd Nit nog. Die zorgt ervoor dat we in de ochtend een lekkere tosti krijgen met dragonfruit en watermeloen. Als het aan de Thaise bevolking had gelegen hadden we namelijk gewoon 3x per dag rijst of noedels gegeten.

Terwijl ik dit schrijf zitten we in de bus richting Chiang Rai. Vandaag hebben we een dagje vrij, maar we zullen ons mentaal moeten gaan voorbereiden op de week die ons te wachten staat. Vanaf maandag zullen we met ons kleine tasje een week lang door de bergen trekken. We kunnen onze grote backpack niet meenemen, dus moeten we onze kleine tas proberen zo efficiënt mogelijk in te pakken.

Van maandag tot en met vrijdag (of zaterdag) zal ik het zonder warm water, wifi en airco moeten doen....

Wish me luck! ;)

Groetjes uit Thailand,

Jetske

joke

Wat een avontuur,geweldig.Aan komende week wordt het echt spannend,succes.

Groetjes Joke

Hetty en Will

we hebben genoten van jouw log en foto's. Opa wordt stiekem jaloers op alle moois wat jullie zien en meemaken. Wat is dragonfruit, maak er eens een foto van. Voor volgende week véél succes in de bush We kijken uit naar jouw volgende reislog. Opa en oma