JetskeVerkaik.reismee.nl

Trunk To The South

Week 4: Trunk To The South

De reis is aan zijn einde gekomen.

Maandag zijn we vanuit Hua Hin met de trein naar Bang Saphan Noi vertrokken. Het verblijf hier was met één woord omschreven; prachtig. Een soort parkje met allemaal mooie, nette huisjes. Het beschikte over een lekker zwembad en aan de andere kant van de straat was het strand.

Maandag was een soort reisdag. We hebben niet veel gedaan toen we aankwamen. Alleen even naar het strand geweest en daarna een frisse duik in het zwembad.

Dinsdagochtend stond voor ons de wekker om 5.45u. Het strand kijkt uit op de oostkant, dus we wilden graag de zonsopgang kijken. Ik zie niet vaak een zonsopgang, dus dat vond ik best mooi om een keertje gezien te hebben. Daarna zijn we natuurlijk weer snel ons bed ingedoken om nog een uurtje te slapen.

Na het ontbijt vertrokken we naar een bedrijf die toeristische boottripjes verzorgt. Met de boot hebben we verschillende (bewoonde en onbewoonde) eilandjes bezocht. Twee keer kregen we de mogelijkheid om te snorkelen. Ik verwachtte er niet zo veel van, maar daar heb ik me in vergist. Nog nooit heb ik zulke grote zee-egels gezien. Het koraal was voornamelijk bruin, maar af en toe werd je verrast met een felle kleur. Ook zag je soms uit het niets een kleurrijke vis voorbij komen en ik heb voor het eerst schelpen uit tekenfilms gezien waar van die parels in zitten.

Na de boottocht van ongeveer 3 uur hebben we natuurlijk even een stop gemaakt bij de welbekende 7eleven. De rest van de dag hebben we in ons huisje gezeten en 's avonds eventjes bij de bar war gedronken.

Woensdagochtend zijn we met de minivan naar Koh Samui vertrokken. Na ongeveer 7 uur te hebben gereisd met minivan, boot en taxi waren we eindelijk aangekomen in het hotel. We hoeven maar iets van 50 meter te lopen en we zijn op het strand. Eerst hebben we gegeten, waarna we de winkeltjes zijn af gaan zoeken. Uiteindelijk kwamen we op een leuke nachtmarkt, waar we een tijdje hebben rondgesnuffeld. Omdat we op een eiland met witte stranden en een blauwe zee zijn, kunnen de cocktails natuurlijk niet ontbreken. Na veel te veel te hebben gelopen, vonden we eindelijk een leuk tentje met een fatsoenlijke prijs voor een cocktail. Met fatsoenlijk bedoel ik hier wel voor Thaise begrippen, want als je de dure Thaise cocktails omrekent kom je alsnog op ongeveer 5,50€ voor een cocktail. Eerder die dag was ik op het briljante idee gekomen om te gaan nachtzwemmen. Eenmaal in het water werden we enkele minuten strak aangekeken door een bewaker, maar we mochten ons gang gaan.

Donderdagochtend / middag hebben we een soort rondreisje in Koh Samui gemaakt. De eerste stop was een viewingpoint. Toen kwam het leukste van de dag; de grandmother and grandfather rocks. Als je op zoek bent naar een bijzonder gesteente, dan raad ik je deze aan. De rotsen hebben de vorm van een mannelijk en vrouwelijk geslachtsdeel. Het perfecte moment om daar een mooie foto mee te maken. Daarna door naar een tempel met een mummie van een monnik. Deze was overleden terwijl hij aan het mediteren was. In deze houding is hij nu als mummie te zien. Best grappig, want hij heeft een zonnebril op. Ziet er best apart uit. De laatste stop was bij een waterval om even af te koelen. Of om er een gezichtsbedrogfoto te maken, zoals wij dat deden.

'S avonds hebben we met een paar anderen van de groep, een bezoekje gebracht aan de half-moonparty. Een leuk feestje met vuurdansers en lekkere cocktails.

Vrijdag was het bootdag. We vertrokken om 7.30u en aangezien het de avond ervoor erg gezellig was en de cocktails nogal veel alcohol bevatten in Thailand, zat iedereen de volgende dag brak op de boot. Maar, het was de moeite waard. Met de boot zijn we naar het Angthon National Park gevaren. Dit is een verzameling van allemaal kleine eilandjes bij elkaar. Wij waren groep blauw en zouden naar een blue lagoon gaan. Vonden we met z'n allen helemáál niet erg (de andere optie was kanoën). Iedereen ging er naartoe met het idee lekker te kunnen zwemmen in helder blauw water. En omdat de klim er naartoe nogal vermoeiend was (in de brandende zon en trappen die met 80% omhoog gaan), werd dat idee alleen maar beter. Eenmaal aangekomen, druipend van het zweet, bleek dus dat het verboden was om te zwemmen in de blue lagoon. Wij allemaal balen natuurlijk en binnen no-time waren we weer weg. De tweede stop met de boot was beter. Hier hebben we weer gesnorkeld en genoten van een verfrissende duik in de zee.

Dit was eigenlijk onze laatste, echte dag van deze onvergetelijke reis.

Zaterdagmiddag zijn we met de bus en boot vertrokken naar Bangkok. En zondagochtend om 6.00u stonden we op het vliegveld. Vanuit daar zijn we naar een hotel gegaan (dankjewel mama), want van 6.00 tot 1.50 wachten op een vliegveld is toch wel lastig.

Nou dit was het dan. Een reis om nooit te vergeten!!!

Hetty en Will

weer een prachtig verslag van de reis. Inderdaad onvergetelijk. Je zult in het leven dat voor je ligt ongetwijfeld nog veel mooie reizen gaan maken, maar dit was de eerste en daarom onvergetelijk. Wij hebben op ons plekje in Spanje met je meegereisd en hebben genoten van het verslag en de foto's. Bedankt daarvoor en zien je binnenkort weer in levende lijve. Rest mij je een goede terugreis te wensen. Samen met Esmee. Dikke kus opa en oma

joke

Wat een geweldige ervaring,moet dit voor je geweest zijn.

Groetjes Joke