JetskeVerkaik.reismee.nl

Nomad Through Isaan

Week 3: Nomad Through Isaan

De derde week is weer voorbij gevlogen. Zondagnacht met de nachtbus van Chiang Rai naar Loei, waar we weer werden opgewacht door Nit. In de bus heb ik beter geslapen dan ik tijdens het hiken heb gedaan. Dat was trouwens voor meerderen het geval, wat best logisch is.

Zondag waren we vrij, maar we zijn samen met Nit naar een marktje geweest en op zoek naar een massage, maar die was nergens te vinden. De rest van de dag dus maar lekker niks gedaan en een beetje op de hotelkamer gehangen en geslapen. 's Avonds met een groepje nog wat gedronken (Hoegaarden Rosébier!!!) en gesnackt.

Maandag zijn we naar een school voor monniken geweest en een school met 'normale' studenten. Hier hebben we twee klassen Engelse les gegeven. Dit keer vond ik het niet zo leuk. We werden met de hele groep (13 personen) voor een klas met ongeveer 25 leerlingen gezet. Het is nogal lastig om met 13 personen tegelijk les te geven, dus de meerderheid zat eigenlijk niks te doen.

We kwamen ook een monnik tegen die oorspronkelijk uit Duitsland komt. Hij kon heel veel over het boeddhisme vertellen, wat ik persoonlijk heel interessant vond. Daarna hebben we niks meer gedaan, dus heb ik weer een middagje op bed doorgebracht om de weinige nachtrust van week 2 een beetje bij te slapen.

Dinsdagochtend bezochten we een soort tempel die zich in een grot bevond. Overal, maar echt óveral, lag poep van de grotbewoners; vleermuizen. En ja, in elke tempel word je verzocht deze te betreden zonder schoenen. Dus ook hier liepen we op blote voeten door de poep, bah. De tempel was trouwens wel heel mooi, met allemaal kaarsjes en een gigantische, liggende Buddha. 's Middags hebben we weer een bezoek gebracht aan een markt. Deze markt lag naast een rivier en aan de grens van Thailand en Laos. Deze grens loopt door het midden van de rivier. We besloten met zijn allen dat we wel een bezoekje aan Laos wilden brengen. Zo geregeld, zo gedaan. Na de lunch zaten we in een boot, varend over de bruine rivier in Laos. Na de boottocht zijn we per taxi naar een soort winkelstraat gelopen, wat eigenlijk geen winkelstraat genoemd mag worden. Zoveel was er niet te zien, dus hebben we in een restaurantje onszelf voorzien van een heerlijke ijskoffie.

Woensdagochtend vertrokken we met de bus naar Khon Kaen. Daar zijn we naar een museum geweest. Tja, ik ben niet echt een museumpersoon, dus dit vond ik niet heel interessant. 's Avonds met de hele groep naar Ton Tann Night Market. Toen we de hele markt hadden gezien, dachten we "laten we war gaan drinken bij die leuke cocktailbar die we daarnet zagen!" Jahoor, de cocktailbar was al om 8 uur gesloten..

Donderdag hebben we een weeshuis bezocht. We kwamen een kamertje binnen met allemaal kleine kindjes met een leeftijd van ongeveer 2/3 jaar oud. De meesten begonnen gelijk te huilen. Ongeveer hetzelfde effect wanneer wij als klein kind voor de eerste keer een zwarte piet zien. Uiteindelijk waren er een paar nieuwsgierige aagjes. We werden beklommen alsof ze aapjes waren en als je armbandjes om had, dan probeerden ze met alle kracht deze kapot te trekken. We hebben geloof ik een half uur met ze gespeeld. Daarna was het tijd om te eten. De porties die ze kregen waren net zo groot als wij krijgen in een restaurant. Ik stond er echt van te kijken dat bijna alle bordjes volledig leeg waren. Sommigen aten te langzaam, dus mochten wij ze helpen met eten. Na het weeshuis kregen we een Thaise massage. Ik zag er best tegen op en dacht dat ik echt heel veel pijn zou krijgen, maar alles viel mee. Soms deed het wel pijn, maar het meeste was gewoon een normale massage.

Voor de lunch reden we naar een Central Plaza. Een heel groot shoppingcenter. We mochten doen wat we wilden, dus we brachten een bezoekje aan een supermarkt met allemaal westerse producten. Ik had een lekker stokbroodje met gerookte zalm en kruidenkaas. Jeetje wat smaakte dat goed zeg. Ze denken hier trouwens dat Gouda kaas en Maaslander kaas een "product of Germany" is. Domme mensen.

Vrijdag weer een tempelbezoek gehad. Ik vind de tempels prachtig, maar ik zie zo'n beetje elke twee dagen wel een tempel en het begint een beetje eentonig te worden.. Ik heb wel geleerd dat witte dieren heel speciaal zijn en als heilig behandeld worden.

Na de tempel weer een soort shoppingcenter bezocht. 's Avonds en 's nachts zijn we met de nachtbus naar Hua Hin vertrokken

Vanwege de aanslagen was er de hele week twijfel of de laatste week in het zuiden en het weekend van week 3 in Hua Hin wel door zouden gaan. Donderdag hoorden we dat deze beiden gewoon doorgaan (yes!).

Zaterdag eigenlijk de hele middag op het strand in Hua Hin doorgebracht. Dit was misschien niet heel handig. Zo'n beetje mijn hele achterkant is vuur en vuurrood (oeps). We zouden ook nog naar een nachtmarkt gaan, maar omdat dit een drukbezochte plaats is wordt dat afgeraden. Omdat het beter is dat dus niet te doen, zijn we niet gegaan.

Vandaag, zondag, zijn we weer naar het strand gegaan. Dit keer lig ik in de schaduw van een paar palmbomen, te voorkomen dat ik nog meer verbrand :)

Op naar de laatste (en leukste) week!!!

Reacties

Reacties

Hetty en Will

Weer een prachtig verhaal met veel belevenissen. Wat zul je veel te vertellen hebben thuis en lekker smullen van gerookte zalm met kruidenkaas. Nog veel plezier voor de laatste week voor jou en Esmee. Opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active